Scouting Leger des Heils

Scouting en Avonturenclubs

De Scouting van het Leger des Heils kent al een rijke geschiedenis. Al sinds 1922 biedt het in Nederland kinderen, jongeren én volwassenen een plezierige en uitdagende vrijetijdsbesteding. We zien graag dat kinderen en jongeren zichzelf ontwikkelen tot stabiele en gelukkige volwassenen. De Avonturenclub is een concept dat de laatste jaren toegevoegd is aan het spelaanbod.

Samen met Scouting Nederland staan we voor onze maatschappelijke betrokkenheid en zetten we ons in om kinderen, jongeren en volwassenen uit alle lagen van de bevolking in de gelegenheid te stellen Scout en/of Avonturier te zijn. Scouting en de Avonturenclubs van het Leger des Heils staat open voor iedereen. Geloof, geslacht, afkomst of beperking spelen geen rol.

Scouting is gezond (want buiten en bewegen), sociaal (je leert samenwerken) én uitdagend. Je ervaart hoe het is om jezelf op allerlei manieren te kunnen redden en je leert goede keuzes te maken

“Bij de Scouting leer je overleven in de wildernis”

Zo’n vier jaar geleden stapte Maartje voor het eerst over de drempel bij de Scoutinggroep Con Tutti in Almere. “Mijn broer nam me mee. De groep welpen...
Bidden en een broodje chips

Een interview met Veerle (11) die bij de scouting van het Leger des Heils zit. "Eigenlijk is iedereen hier vrienden van elkaar."

Vrijwilligerswerk en stagemogelijkheden

Scouting en Avonturenclubs bij het Leger des Heils zijn zeker niet alleen voor kinderen. Vele volwassenen zijn wekelijks actief op de verschillende locaties met de kinderen en hebben op die manier een leuke, uitdagende en leerzame vrijetijdsbesteding. Ook zijn er mogelijkheden deel te nemen in verschillende andere (bestuurs)functies van de groepen en clubs. Verder zijn jongelui die (maatschappelijke) stages willen lopen welkom. Informeer bij de lokale groep/club naar de mogelijkheden.

De Scouting Vereniging Leger des Heils heeft binnen haar gelederen ook de groep ‘Others’. Deze groep bestaat uit volwassenen en ondersteunt de Scouting op landelijk niveau. Denk aan de organisatie en uitvoering van landelijke activiteiten zoals de Nationale Leger des Heils Scoutingdag en de Koempoelan. Wij bieden onze vrijwilligers de mogelijkheid hun kennis en vaardigheden op peil te brengen en te houden met het trainingenaanbod van Scouting Nederland.

Daarnaast kunnen volwassenen zich inzetten als kampstaf tijdens het kampeerseizoen op het Scouting Labelterrein Belmont in Lunteren.

Groepen

Bekijk de locaties van onze Scoutinggroepen en Avonturenclubs bij jou in de buurt.

Op de hoogte blijven? Wij zijn actief op

Klik hier om toestemming te geven.

Scouting Kampeerterrein Belmont

Scouting Kampeerterrein Belmont ligt op de grens van Ede en Lunteren, dichtbij het geografische hart van Nederland. In de bossen die grenzen aan het Wekeromse Zand en op een steenworp afstand van De Hoge Veluwe is het een prachtige kampeerplek voor scouts, maar ook andere groepen zijn welkom.